Varmt VÄLKOMMEN att följa med på vår spännande hus- och trädgårdsresa som påbörjades sommaren 2005... och som fortfarande fortsätter! Resan har varit fylld med alla möjliga upplevelser. Den har varit mödosam och tung vissa stunder, men för det mesta har den kantats av glädjestunder då lyckan varit total! Följ med och upplev vår resa, du med!

Här delar jag också med mig av mina små pysselprojekt. Oftast handlar det då om något jag skapat vid symaskinen!

Då och då kan också våra tre härliga björnungar skymta med på någon bild!

tisdag 8 januari 2013

Gott nytt 2013!


Tillbaka i vardagen igen efter en
skön och avkopplande ledighet.

Lite jobbigt att komma in i rutinerna igen,
men snart känns det nog som vanligt!

Vi har haft fina jul- och nyårsfiranden
både här hemma och i Dalarna.


Och nu efter alla firanden kan jag äntligen 
visa några av mina senaste skapelser:
 





* * *

Av sambon fick jag denna underbara 
Tilda-bok i julklapp:


Det första syprojektet ur boken 
fick bli denna lilla gulliga nalle:


Pillrigt värre, men kul!!

När lill-nallen var färdig att ges bort 
i julklapp, ville såklart min egen lill-björn 
ha egna smånallar att leka med!
Men de får jag presentera vid ett senare tillfälle!


God fortsättning på 2013!

Sari

5 kommentarer:

Lillan sa...

Hej!
Dina Tildor och nallar är helt underbara!
Blev extra förälskad i hon som sitter och "håller truten".

Gott Nytt År till Dig också!

Kram
Caroline

Fröken Tindra sa...

God fortsättning!
Jösses, vad du är duktig och syr! De blev ju jättefina.
Jag har också den boken. Mysig!
Tycker att det har varit jobbigt att börja jobba igen efter att ha varit ledig förra veckan. Trött! Hoppas att det rättar till sig.
Kram!

annika sa...

Så fina Tildor du sytt. Att du hinner! F vet vad du önskar dig. Här blev inte mycket sytt eftersom symaskinen krånglade igen men nu har jag fått en sprillans ny från dem.
Men visst är det trögt att börja jobba för man hinner ju starta så många projekt hemma som tar tid :).
Kram på dej!

annika

carita sa...

Så söta!! Duktig du är <3

Fröken Tindra sa...

Idag har jag varit en sväng på Panduro men det var lite ödsligt. De hade inte fått in alla vårnyheter än tror jag. Men det är klart, inte gick jag ut tomhänt inte!
Jag köpte mina glasögon på Papeterie i Nordsta´n här i Gbg. Skall se om det är något märke på fodralet eller så. Lite söta är de allt! =0)
Ha en underbar helg!
Kram!