Varmt VÄLKOMMEN att följa med på vår spännande hus- och trädgårdsresa som påbörjades sommaren 2005... och som fortfarande fortsätter! Resan har varit fylld med alla möjliga upplevelser. Den har varit mödosam och tung vissa stunder, men för det mesta har den kantats av glädjestunder då lyckan varit total! Följ med och upplev vår resa, du med!

Här delar jag också med mig av mina små pysselprojekt. Oftast handlar det då om något jag skapat vid symaskinen!

Då och då kan också våra tre härliga björnungar skymta med på någon bild!

lördag 29 mars 2014

Underbar trädgårdsdag!

                                   
                                        Åh, vilken underbar trädgårdsdag jag har haft idag!

                                          Först åkte hela familjen till mässan Din Trädgård.
                                                  Inte riktigt som i Stockholm där vi var 
                                                         förra helgen, men kul ändå.

                                     

                         

       

                          
                            När vi kom hem, bytte jag om och fortsatte i vår egen trädgård!
                                       Nu har det blivit ännu mer grävt i runda rummet. 
                        Jag har breddat de blivande rabatterna, grävt bort ännu mer gräs 
                                  och grusat av ett område mot mitt lilla planteringsbord.
                                      Snart kan jag plantera växterna som jag köpte idag:
                                                 rosenmalva, doftvioler, stockros m.m

       

                       Att solen sken från en klarblå himmel idag, gjorde ju inte saken sämre!
                          När jag avslutade dagens arbete hade solen redan försvunnit och 
                          luften blev snabbt kyligare. Men det är ju trots allt bara mars än...!

                                                                      /Sari

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Sari!
Hoppas allt är bra med dig!

Kul att gå på trädgårdsmässa:)

Vilken fin trädgård ni har.

Kraam Jenny

Hanna sa...

Kul med mässa!