Varmt VÄLKOMMEN att följa med på vår spännande hus- och trädgårdsresa som påbörjades sommaren 2005... och som fortfarande fortsätter! Resan har varit fylld med alla möjliga upplevelser. Den har varit mödosam och tung vissa stunder, men för det mesta har den kantats av glädjestunder då lyckan varit total! Följ med och upplev vår resa, du med!

Här delar jag också med mig av mina små pysselprojekt. Oftast handlar det då om något jag skapat vid symaskinen!

Då och då kan också våra tre härliga björnungar skymta med på någon bild!

tisdag 28 augusti 2012

Sommaren 2005....


Efter att ha letat hus i flera år utan att ha hittat något lämpligt,
fick vi sommaren 2005 syn på denna tomt.

Juli 2005

I min fantasi var det bara mångmiljonärer 
som byggde egna hus...
Inte skulle väl "vanliga" jag och min sambo kunna 
bygga ett helt nytt hus...

Drömmen om ett eget hus kändes 
fortfarande långt, långt borta...

Vi reserverade hustomten och
efter många, många undersökningar, möten och 
en slitig "ta reda på-tid", 
bestämde vi oss för att slå till!

Drömmen om ett eget, nytt hus var plötsligt inte bara 
en fantasi, utan nu var det verklighet!

Våra livs största affär!


I augusti 2005 skrev vi under köpekontraktet 
för tomten. Nu hade vi det svart på vitt! 
Det var så spännande och samtidigt overkligt på något sätt.
Jag kan fortfarande känna den pirriga, förväntansfulla 
och sprudlande känslan som jag kände då!


 Sambon och Storkillen, då 2 år, undersöker tomten.


Fortsättning följer....



♥ Sari



2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att du fixat en ny blogg.Jag tycker att det är skoj att blogga fortfarande.Vad skoj och spännande med erat hus .Väntar på fortsättning.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

Kia sa...

Bygga hus är ett stort projekt. Har aldrig gjort det från början men byggt om halva huset har jag.

Kram Kia