Varmt VÄLKOMMEN att följa med på vår spännande hus- och trädgårdsresa som påbörjades sommaren 2005... och som fortfarande fortsätter! Resan har varit fylld med alla möjliga upplevelser. Den har varit mödosam och tung vissa stunder, men för det mesta har den kantats av glädjestunder då lyckan varit total! Följ med och upplev vår resa, du med!

Här delar jag också med mig av mina små pysselprojekt. Oftast handlar det då om något jag skapat vid symaskinen!

Då och då kan också våra tre härliga björnungar skymta med på någon bild!

fredag 14 september 2012

Husleverans!


Januari 2006

En vecka innan husleveransen....

Husgrunden täcktes av ett lager is....
Inte bra...

Dessutom kom det snö...
(Inte så förvånande i januari heller...!)

Så det var bara att sätta igång 
med skottning och smältning av is...

 Det viktigaste var att få bort isen där 
ytterväggarna skulle resas så småningom...


* * *   


Oj, så spännande det var när 
husleveransen
äntligen kom den 23 januari!

Det var som julafton!

Takstolarna:

Nu skulle själva husbygget snart påbörjas!


Fortsättning följer...



Sari



2 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

massor med jobb..minns som igår då vårt hus kom. en fin och solig dag.

Livet på Vestergård sa...

Jag kan tro att det var spännande vid husleveransen!
Ha en fin helg! Kram Kicki