Varmt VÄLKOMMEN att följa med på vår spännande hus- och trädgårdsresa som påbörjades sommaren 2005... och som fortfarande fortsätter! Resan har varit fylld med alla möjliga upplevelser. Den har varit mödosam och tung vissa stunder, men för det mesta har den kantats av glädjestunder då lyckan varit total! Följ med och upplev vår resa, du med!

Här delar jag också med mig av mina små pysselprojekt. Oftast handlar det då om något jag skapat vid symaskinen!

Då och då kan också våra tre härliga björnungar skymta med på någon bild!

onsdag 17 oktober 2012

Husbygget: tak och annat... Del 6


Februari 2006

När väggarna var byggda och uppresta,
var det dags för takbygget!

 2 februari 2006

Nu började huset verkligen att ta form!


4 februari 2006
 
Inomhus fortsatte sambon 
arbetet med att isolera väggar.



Varje liten ledig stund tillbringade vi i huset....
Kvällar, helger...

Samtidigt jobbade jag och 
sambon heltid med våra vanliga jobb....

Oj... det var ganska slitigt denna period...
Men såå roligt och spännande också!

* * *



 Blivande farstukvisten!

* * *


 Fönster!

 8 februari 2006

* * *

När dörrar och garageport var på plats....


.... kunde vi äntligen låsa om vårt hus!!

12 februari 2006
 
Vilken känsla att få sätta de nya 
nycklarna i nyckelknippan!

* * *

15 februari 2006

Dags för byggandet av innerväggar!

 Blivande köket!

* * * 

19 februari 2006

Vitlaserad takpanel på tork!

* * *


Takpannor!
 
 Framsidan snart klar!


Fortsättning följer....

Sari


2 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

så massor med jobb som satts ut på husbygget. minns som om det var igår vi byggde, fast det ju redan är ett bra tag sedan.
tror det är nåt jag inte skulle vela gå igenom en gång till.

Fröken Tindra sa...

Ja, jösses vilket arbete ni tog på er! Låter otroligt jobbigt. Men kul också som du skriver.
Jag har mycket på jobet nu och har varit dålig på att kika runt. I morgon skall jag på utflykt. Till Danmark med en väninna och stanna borta en natt. Skall bli kul! Och bra med lite omväxling mitt i all stress.
Kram!